bullet imagebullet image

"ZDRAVÍ JE PŘEDPOKLADEM VŠEHO"

Moderní doba na nás klade vysoké nároky. Každý chce vypadat co nejlépe, přitom zvládat rodinu, práci a vyrovnat se s mnoha stresujícími situacemi. Pokud si chceme udržet štíhlou postavu, pevné zdraví a cítit se dobře, bez úpravy jídelníčku to nepůjde. Základem je výběr potravin, které nejsou plné tuků, cukrů a éček

wheat field

HLAVNÍ ZÁSADY ZDRAVÉ VÝŽIVY

Hlavní zásadou zdravé výživy je vyváženost, tedy ideální poměr bílkovin, sacharidů a tuků. Náš jídelníček by měl být zároveň bohatý na vitamíny a minerály. Místo živočišných tuků bychom měli dávat přednost rostlinným olejům a margarínům. Zejména omezení tuků je klíčové, protože vysoký příjem tuků může přispět ke vzniku rakoviny tlustého střeva a mnoha dalších civilizačních chorob.

wagon wheels

SPRÁVNÁ CESTA

Zaměřit se na kvalitní stravu, která je pro náš organismus snadno stravitelná a navíc je obohacena o důležité vitamíny a minerály. Vhodné jsou takzvané superpotraviny, které jsou svým složením a obsahem živin pro naše zdraví skutečným balzámem. Obsahují mnoho vitamínů, minerálních látek, proteinů, enzymy, antioxidanty, vlákninu a zdravé tuky. Tyto potraviny bychom měli zahrnout do našeho každodenního jídelníčku. Patří sem řasa chlorella, sinice spirulina, mladý ječmen, kořen Maca, aloe vera, konopné semínko, luštěniny, vlašské ořechy, ovoce a zelenina.

rasberrys

Desatero pro vyvážený jídelníček

1. Je důležité jíst pravidelně, nejlépe 5krát denně (přibližně každé 3 hodiny, aby se nedostavil pocit hladu).

2. Váš energetický příjem by neměl být vyšší než Váš výdej (v případě, že tomu bylo naopak, budete přibírat na váze).

3. Tuky nesmí tvořit více jak 30% Vašeho denního energetického příjmu.

čtěte dále